Wil je weten hoe het is om bij De Amethyst te wonen en/of te werken. Kijk dan naar dit filmpje: Kennismaking De Amethyst. (met dank aan Meike Wijburg voor film/editing)

Bel of mail ons, we komen graag in contact met je.

Vacature Woonbegeleider binnen De Amethyst.

Ben jij een betrokken, verantwoordelijke en zelfstandige woonbegeleider en wil jij ons komen versterken in geval van vakantie/ziekte van onze medewerkers? Wellicht in de toekomst bij veranderingen binnen de organisatie en tevredenheid van beide kanten, is er een mogelijkheid om een vast aantal uren te gaan werken.

En wil jij bij een kleinschalige zorgaanbieder aan de slag om met je kennis, kunde en hart te werken? Een plek waar oog is voor cliënten én medewerkers. Waar je met bewoners met een psychische kwetsbaarheid een huishouden runt. Waar we samenwerken aan goede kwaliteit van zorg voor onze cliënten. Klinkt dit interessant en passend? Dan ben jij degene die we zoeken!

Wie zijn wij:

De Amethyst is een kleinschalige zorgorganisatie in de regio Arnhem en Huissen. We bieden beschermd wonen, dagbesteding en/of ambulante begeleiding voor volwassenen. We ondersteunen en/of begeleiden (jong) volwassenen met een verstandelijke beperking, psychiatrische problematiek of een combinatie daarvan.

Beschermd wonen: Er zijn 3 locaties waar per locatie 4 tot 8 bewoners wonen met verschillende leeftijden, zorgvraag en begeleidingsbehoeftes. De aandacht van de begeleiding gaat uit naar het individuele functioneren en problematiek. Daarnaast hechten we waarde aan een prettige dynamiek in de groep waarin iedereen zich veilig en geborgen kan voelen. Weekplanning en dagstructuur staan centraal, evenals werk, school of een andere dagbesteding. Verder signaleren en ondersteunen we bij sociaal-maatschappelijke, medische en psychiatrische problematiek.

Dagbesteding: De locatie voor dagbesteding is een kleine zorgboerderij in een landelijke omgeving waar boerderijdieren verzorgd worden en tuinwerkzaamheden samen met cliënten gedaan worden. De cliënten zijn afkomstig van onze woonlocaties.
Het is onze missie om zo goed mogelijk aan te sluiten op de zorgvraag en mensen in hun eigen kracht te zetten. Door in gesprek te gaan met cliënt en zijn/haar netwerk en goed te luisteren, brengen we in kaart wat nodig is en stellen we samen een plan op om aan doelstellingen te werken.

Alles op een rijtje:

  • Informele en collegiale werksfeer waarin samenwerken en meedenken wordt gewaardeerd.
  • Veelal zelf georganiseerde teams, dat betekent dat je het werk, samen met collega’s, grotendeels naar eigen inzicht kunt organiseren en veel eigen regie hebt.
  • Deskundigheidsbevordering en intervisie tijdens 2 wekelijks teamoverleg
  • Kleinschalige werkplek met huiselijke werksfeer
  • Interne dagbestedingsplek op de boerderij
  • Vakantie-uitkering van 8%
  • Eindejaarsuitkering van 8,33%.
  • Pensioenregeling via Pensioenfonds Zorg en Welzijn
  • Binnen de arbeidsvoorwaarden is de CAO Gehandicaptenzorg onze richtlijn.
  • Max €2853,- bruto per maand (schaal 35) bij een fulltime dienstverband van 36 uur
  • Doorgroei mogelijk naar Persoonlijk begeleider (max €2993,- bruto per maand (schaal 40) bij een fulltime dienstverband van 36 uur)
  • Jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren
  • Uren in overleg, volgens jaarurensystematiek
  • In overleg een vast arbeidspatroon wat 1 a 2 x per jaar wisselt

Voor wie?

  • Je hebt een relevante opleiding (minimaal MBO3)
  • Je hebt werkervaring in de gehandicaptenzorg/GGZ zorg
  • Je hebt ervaring en affiniteit met de verschillende doelgroepen en problematiek.
  • Je bent zelfstandig, doortastend, flexibel, alert, sociaal, enthousiast, leergierig en proactief.
  • Je denkt mee in vraagstukken rondom cliëntzorg en organisatie
  • Je luistert zorgvuldig en vraagt goed door.
  • Je hanteert stimulerende, motiverende en affectief neutrale gesprekstechnieken.
  • Je bent in staat te signaleren en te sturen in de groepsdynamiek
  • Je hebt actuele kennis van psychische aandoeningen en kan daarop handelen
  • Je bent collegiaal en ondersteunt collega’s waar nodig en vice versa.
  • Je draagt bij aan een hygiënische en prettige woon en werkomgeving
  • Je geeft en ontvangt op een prettige manier feedback om zo met elkaar te blijven leren en groeien.
  • Je vindt het prima om slaapdiensten en diensten in de weekenden te werken en bent flexibel om in te vallen bij ziekte/verlof
  • Je hebt een B en/of BE rijbewijs, eigen auto is een pré

Enthousiast?

We zien graag zo spoedig mogelijk jouw motivatie en CV tegemoet via hr@deamethyst.nl, een linkje naar jouw linkedin profiel mag ook. En als je vragen hebt kan je bellen met Mariska Nijman, Manager personeel en planning op 06-3079 0818.

Procedure:

We gaan graag met je in gesprek en je kan meekijken op locatie als we beide enthousiast over elkaar zijn. Verklaring Omtrent het Gedrag(VOG) en het navragen van referenties maken onderdeel uit van de selectieprocedure.